Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Preventivní aktivity v oblasti prevence poruch příjmu potravy a jejich realizace na vybraných základních školách
Hubálková, Marie ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou poruch příjmu potravy ve školním prostředí. Cílem je zjistit, jaké preventivní aktivity jsou realizované v této oblasti na vybraných základních školách v Praze 8. Práce uvádí čtenáře do problematiky rizikového chování, práce metodika prevence včetně tvorby minimálního preventivního programu a prevence samotné. Tyto kapitoly práce shrnují základní aspekty odborné práce metodiků prevence a jejich multioborového zaměření. Do teoretické části práce spadá také přehled nejčastějších poruch příjmu potravy včetně možných okolností jejich vzniku, důsledků, způsobů léčby a spolupracujících subjektů. Klíčovou částí práce je kapitola zabývající se reálným průzkumem ve vybraném vzorku kolektivu školních metodiků prevence. Pro získání informací byla zvolena metoda anonymního dotazníkového šetření, jejíž výsledky ukázaly typy realizovaných preventivních aktivit a také způsoby jejich provedení. Dotazník dále zjišťoval obecnou informovanost metodiků prevence o problematice poruch příjmu potravy. Výsledky dotazníkového šetření jsou vyhodnoceny s ohledem na teoretickou část práce. Šetření ukázalo, že preventivní aktivity v oblasti poruch příjmu potravy jsou na školách v jejich minimálních preventivních programech zahrnuty. Realizace těchto programů je dle výzkumu...
Problematika šikany z pohledu školních metodiků v Českých Budějovicích
SVOBODOVÁ, Vendula
Tématem celé práce byla šikana. Přesný název práce zní: Problematika šikany z pohledu školních metodiků v Českých Budějovicích. Cílem práce bylo zjistit, znalosti školních metodiků v problematice šikany, dále účelnost řešení, plnění minimálního preventivního programu a efektivitu primární prevence. Současný stav byl čerpán z odborné literatury. Je v něm popsána šikana, její vývojová stádia, formy, oběť, agresor, postupy řešení, primární prevence, funkce školního metodika, minimální preventivní program. V práci byl použit kvalitativní výzkum, kde nástrojem sběru dat byl polostandardizovaný rozhovor. Rozhovor obsahoval 39 otázek, které se týkaly šikany, výskytu šikany na základních školách, minimálního preventivního programu a primární prevence. Výzkumný vzorek tvořilo 5 školních metodiků ze základních škol v Českých Budějovicích. Z výzkumu vyplynulo, že respondenti nemají dostatečné odborné informace týkající se problematiky šikany. Neznají přesné definice šikany, její vývojová stádia a hlavní zásady pří řešení šikany. Pozitivum je, že respondenti potvrzují výskyt šikany na jejich škole. Znamená to, že se neotáčí k tomuto problému zády. Respondenti vědí, co je minimální preventivní program a řídí se jím. Primární prevence je podle nich nedostatečná. Z výsledků vyplynula nutnost dalšího vzdělávání školních metodiků v problematice šikany. Dále také potřeba více efektivních primárních prevencí. Tato práce může být v praxi využita pro získání, či doplnění odborných znalostí týkajících se problematiky šikany. Díky popsanému postupu řešení šikany může být také použita jako instruktáž.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.